2019-03-05
Mässa i Tyskland

I februari var det dax för den årliga Sponga mässan i Köln och denna gången skulle jag åka dit!
Jag fick med min syster som sällskap och jag bokade flygbiljetter till Dusseldorf, så kunde vi sedan åka tåget till Köln tänkte jag.
Vi hade ju inte flugit sedan vi var små och allt blev fel redan vid bokningen av biljetterna när jag lyckades skriva fel efernamn på min systers biljett! Hon gifte sig i sommras och jag hade inte en tanke på att hon bytt efternamn. Det måste ju gå att ändra tänkte jag men tydligen så är Lufthansa det ända flygbolag där detta inte går:(
Efter många telefonsamtal så avbokas hennes biljett och vi bokar nya i ett annat resebolag iallafall.
Sedan höll vi dessutom på att missa planet och fick springa genom bagagekontrollen och åka med personalen i bil ut till flyget men med kom vi men gud vilken puls vi hade när planet starta.
Väl nere i Dusseldorf en fredag kväll tog vi taxi till hotellet och somnade bums. Nästa dag åt vi en härlig hotellfrukost och tog spårvagnen till tågstationen där vi fixa biljetter och tog första tåget till köln. Det är otroligt lätt och smidigt att åka tåg i Tyskland och tåget stannade utanför mässan i Köln. Sista biten till entren på den enorma Sponga mässan åkte vi buss och sedan var vi äntligen där! Nu fick jag träffa tillverkarna för första gången av Freeforms sadlar efter att ha haft bara mailkontakt i flera år. Harliga manniskor med såå fina nyheter och vi utbytte erfarenheter och idéer om sadlarna. Jag prov satt alla nya modeller och fick all info om nyheterna.
Efter mässan gick vi genom Köln till hotellet och bytte om för att gå ut och äta middag. Jag var så nöjd med dagen och efter kolla vi melodifestivalen och somnade gott. Nästa dag var det hemresa och nu skulle vi vara i tid till planet minsann så vid 11 tog vi spårvagnen till tåget och sedan tåget till flygplatsen. Planet skulle inte lyfta förän kl 17 men vi checka in , åt lunch och fikade innan planet åkte hemmåt igen.

Läs hela inlägget »
2018-10-04
Skara Hästivalen!
2018-09-27
Rökulla distanstävling
2018-02-26
Just nu kör vi en vårkampanj på lagersadlar i e-butiken!